INTERVIJA AR THE KONJAC SPONGE DIBINĀTĀJS MICHELE RILEY

konjac

Kad dibināta “The Konjac Sponge Co.”? 2011. g.
Kāds ir jūsu stāsts? Es strādāju ar ekoloģiskiem un dabīgiem produktiem, kas paredzēti zīdaiņiem. Daudzus gadus pārdevu savas firmas produktus citiem zīdaiņu preču uzņēmumiem, jau kopš 1988. g ., kad par “zaļiem” un “ekoloģiskiem” produktiem Apvienotājā Karalistē vēl neviens nebija dzirdējis.
Aptuveni cik sūklīšu ir saražoti kopš uzņēmuma dibināšanas? Pārāk daudz tūkstošu, kuru saskaitīšanai būtu nepieciešams pārāk daudz laika! Konteinera ietilpība ir aptuveni 80 000 sūklīši, pašlaik saražojam pa vienam konteinerim katru mēnesi, parēķiniet jūs. Protams, sākumā saražojām daudz mazāk. Ražošana paplašinās katru mēnesi.
Kur atrodas jūsu rūpnīca? Un, kāpēc? Dienvidkorejā, kur iegūstam labākās izejvielas. Tur ierīkojām savu infrastruktūru un priecājamies par lielisku darba vietu.
Cik valstīs tiek pārdoti jūsu sūklīši? Kad skaitījām pēdējo reizi – 52.
Ar kādiem izaicinājumiem saduraties tagad? Mēs pastāvīgi paplašināmies, tādēļ, visticamāk, vislielākais izaicinājums – atrast piemērotus darbiniekus un tirdzniecības vietas, kurās pārdotu sūklīšus. Katru dienu saņemama minimums piecu veikalu, no visas pasaules, pieprasījumu pēc sūklīšiem. Taču savu produkciju ļaujam pārdot tikai tiem veikaliem, kurus uzskatām par piemērotiem.
Kādi jums ir sertifikāti? Lapojamies, ka mums ir sertifikāti, kas apliecina vegānas produkcijas un ētiskas rīcības ar dzīvniekiem reģistrāciju.

Kādēļ nolēmāt dibināt “The Konjac Sponge Co.”?
Man pašai ir ļoti jutīga āda, kas reaģē gandrīz uz visu kosmētiku. Turklāt, vēlējos to kopt dabīgi un neziest uz tās ķīmiskus līdzekļus. Tādēļ mani aizrāva ideja par attīrošo sūklīti. Dabīgo, no leoparda amorfofalla (konjac) izgatavoto sūklīti atklāju Japānā. Pielāgoju to rietumiem un piedāvāju vēl nezināmo produktu Eiropas tirgum. Tagad neaprobežojamies vien ar Eiropu un produkcijas noliktavas mums ir visā pasaulē – Austrālijā, Dubaijā, Krievijā un, protams, Skandināvijā un daudzās citās valstīs. Ja no sava uzņēmuma nebūtu iemācījusies neko citu, vismaz būtu ieguvusi lieliskas ģeogrāfijas zināšanas!
Kā radās šī ideja? Ideja radās no individuālās vajadzības atrast kopšanas līdzekli jutīgai ādai, tāpat pateicoties manām zināšanām par zīdaiņu preču tirgu (skat. 2. jautājumu).
Kāds bija uzņēmuma sākums? Apdullinošs! Sāku no neliela produkcijas daudzuma un piecu veidu izstrādājumiem. Visas produkcijas rezerves pārdevu pirmajā dienā Londonas Dabīgo un ekoloģisko produktu tirdziņā. No tā mirkļa vairs neraugos atpakaļ. Katru nopelnīto peniju izmantoju, lai izgatavotu vairāk sūklīšu, tādēļ ražošanas apjoms arvien pieaug. Tagad reizēm apstājos, paraugos apkārt 6000 kvadrātmetru noliktavā, kurā tiek glabāti aptuveni 40 veidu sūklīši, un domāju, kā.
Kādi bija vislielākie izaicinājumi, ar kuriem sadūrāties sākumā? Finanses, protams! Dibinājusi uzņēmumi, no rīta un vakarā vēl strādāju citos darbos. Tobrīd biju vientuļā māmiņa ar 13 gadīgiem dvīņiem. Vienu brīdi no rīta strādāju “Marks and Spencer”, atgrieōties mājās, strādāju pie “The Konjac Sponge Company”, bet vakarā reizēm strādāju teātros ar kostīmiem. Smagi strādāju, bet bija tā vērts. Nebūtu tikusi galā, ja man nebūtu tik lieliskas attiecības ar bērniem. Par laimi, tie laiki jau ir garām, taču, nekad neko neuzskatīšu par pašsaprotamu lietu un vienmēr jutīšu cieņu pret sākumu. Mani bērni tāpat mīl šo biznesu. Vecākā meita (25 gadi) ar puisi tagad tāpat visu dienu strādā uzņēmumā. Jaunākā meita, kurai tagad ir 18 gadi, daļu darba dienas strādā ar sociālajiem plašsaziņas līdzekļiem, tāpat raksta savu tīmekļa lapu par skaistumkopšanu (jā, bizness arī viņā radījis interesi par skaistuma pasauli!). Mani bērni uzņēmumā ir iemācījušies ļoti daudz, tāpat ir ar spēcīgu darba ētikas sajūtu. Mēs visi esam ļoti tuvi un tas patiesībā ir ģimenes bizness.

Kas jūs pamudina? KAISLĪBA! Vienmēr esmu ticējusi, ka kaislība ir veiksmes atslēga. Īsi sakot, jūtot kaislību saviem izstrādājumiem, no sirds ticu tiem, tādēļ man ir patīkami tos pārdot. Tas nav nekas cits, kā vien vēlme dalīties ar to, kam tiešām jūtu kaislību. Man patīk vērot cilvēku sejas, kad tie pirmo reizi pieskaras konjac sūklītim vai, kā tie priecājas par rezultātiem. Man nekad neapniks vērot cilvēku reakciju, tāpat jūsmot par produktu.
Kādēļ nosaukums “The Konjac Sponge Co.”? Ļoti vienkārši – augs, no kura tiek izgatavots sūklītis tiek saukts par konjac, tādēļ arī uzņēmums – “Konjac Sponge Company Limited”.
Kāda ir jūsu ierasta diena? Katra diena ir atšķirīga, izņemot to, ka sākas agri (plkst 06:00), bet beidzas vēlu – reti kad aizeju gulēt par 23:30. Par laimi, tagad man ir lieliski darbinieki, kuri uzrauga biroju, kamēr apmeklēju klientus vai rūpnīcas citās valstīs. Ierastās dienās atbildu uz elektroniskajām vēstulēm, telefona zvaniem, kārtoju rezerves u.tml. Taču vislabāk man patīk ceļot, piedalīties apbalvošanas pasākumos un apmeklēt veikalus. Pašlaik izpriecām neveltu tik laika, cik vēlētos, taču man ir ļoti būtiski mesties iekšā biznesā. Galu galā taču nevies cits tik labi nepazīst manus produktus, cik es pati.
Vai jums ir padomi biznesmeņiem? (personīgais stāsts) Ievērojiet virzienu! Ja ticat savam produktam, ticiet arī sev. Neatslābinieties, domājot, ka darbs ir galā, jo tas nekad nebeidzas! Pieļausit kļūdas, bet mācieties no tām un neapstājieties. Apjēdziet realitāti, paši kārtojiet savu biznesu un neizlaidiet no acīm mērķi. Domāju, ka mammām, kuras vēlas sākt savu biznesu, vislabākā skola – bērnu audzināšana! Kļūstot par mammu, iegūstat visas nepieciešamās iemaņas. Žonglējat ar cilvēkiem, laiku un risināt ikvienu radušos krīzes situāciju. Neviena skola vai universitāte jūs nesagatavos biznesam tā, kā kļūšana par mammu. Esot mamma, iemācaties komunicēt un izlīgt ar cilvēkiem, iemācaties apjaust, kas ir pieprasījums, laika plānošana, vēsa prāta saglabāšana, iemācaties strādāt ilgas stundas, kārtot naudu un strādāt vairākus darbus vienlaikus.
Kā arī citu veiksmīgu preču zīmju, tirgū parādās arī “The Konjac Sponge Co.” lētas kopijas. Kā pilnveidojat produktu, lai tas arī turpmāk būtu veiksmīgs? Tas ir vienkārši. Paraugieties uz mūsu produktiem un tiem, kuri mēģina paslīdēt nepamanāmi, izmantojot mūsu veiksmi. Pastāvīgi paplašinām produktu klāstu un dažādojam iepakojumus, esam novatori tirgū, kas rada arvien jaunus produktus. Esam uzņēmums, kas izgatavojis konjac sūklīti rietumu pasaulei. Esam vienīgā preču zīme, kas ieguvusi vegānas produkcijas un ētiskas apiešanās ar dzīvniekiem marķējumu, laimējusi daudzus apbalvojumus un mums ir uzticami sekotāji. Jebkurš, salīdzinot mūsu produktus ar lētām kopijām no Ķīnas, sapratīs, ka tas nav tas pats produkts ar tādu pašu tekstūru. Neviens nevar atkārtot mūsu unikālo patentēto formulu. Lētiem ķīniešu sūklīšiem nav sekotāju un tie nepiedāvā tādu atbalstu pārdevējiem un klientiem, kādu piedāvājam mēs. Līdz šim esam ieguvuši 8 apbalvojumus un, cik zinām, pēc neilga laika saņemsim vēl dažus.